Παρασκευή 6 Ιανουαρίου 2012

Το μέλλον στο γκαράζ σου.

Το ζεις με το Opel Ampera.

opel
The shape of things to come.
Μπορείς να γίνεις ηλεκτρολόγος. Να βάζεις πρίζες. Ή mini σταθμούς ανεφοδιασμού ρεύματος. Μέσα στην κρίση και στην χλαπαταγή, να μια δουλειά που θα τραβήξει. Ο λόγος; Ετοιμαστείτε για μια δραστική αλλαγή στον τρόπο που θα βλέπουμε το αυτοκίνητο. Το ίδιο κάνει και η Opel με το Ampera. Δεν το έχω οδηγήσει ακόμα αλλά η ίδια λέει πως είναι ένας γενναίος νέος κόσμος. Δηλαδή δεν το λέει ακριβώς έτσι αλλά ότι είναι μια νέα τελείως κατηγορία αυτοκινήτου. Οι τροχοί του κινούνται μόνο με ηλεκτρική ενέργεια. Αν και έχει και ένα βενζινοκινητήρα 1.4 κυβικών που όμως – και εδώ είναι το μυστικό – φορτίζει τις μπαταρίες. Και όχι κατευθείαν τους τροχούς.

Θα μου πεις και τι μας νοιάζει; Χμμμ… κι όμως έχει ενδιαφέρον. Αλλά και κόντρα γιατί οι αντίπαλοι της Opel λένε πως το Ampera πως είναι και αυτό υβριδικό. Ενώ η ίδια λέει πως είναι κάτι διαφορετικό αφού στα hybrid όταν ξεμείνει η μπαταρία αναλαμβάνει ο βενζινοκινητήρας. Κι αν είναι υβδρικό δεν είναι και τόσο νέο. Αλλά είναι υβριδικό; Μήπως είναι κάτι ενδιάμεσο; Ακούγεται τεχνικό; ΟΚ, μπορεί… αλλά νομίζω πως με τέτοιο κρατήρα εξελίξεων γύρω από τις νέες τεχνολογίες χρειάζεται ίσως να αλλάξει και η νομική τυποποίηση. Αν έχετε όρεξη μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.opel-ampera.com/index.php/mas/ampera/how_use/the-electric-hybrid-controversy. Μέχρι τότε όμως το βέβαιο είναι πως το Ampera είναι κάτι πολύ φρέσκο. Να σας πω τα βασικά:
Στο πορτμπαγκάζ έχει τυλιγμένο καλώδιο για να το φορτίζεις το βράδυ. Ή το πρωί στο γραφείο όσο δουλεύεις (οι πολλές πρίζες που λέγαμε στην αρχή, ε;).

Μετά μπορείς να κινείσαι μέχρι 80 χιλιόμετρα (απόσταση εννοώ όχι ταχύτητα) μόνο με τις μπαταρίες. Σύμφωνα με έρευνες το 80% των οδηγών δεν κάνει περισσότερα την ημέρα. Άρα γλιτώνεις τη βενζίνη. Αλλά και αν θες να πας παραέξω η αυτονομία φτάνει μέχρι τα 500 χλμ. Επίσης, δεν είναι άλλο ένα υβριδικό ασχημόπαπο, σόρι ηλεκτρικό ήθελα να πω, όπως συμβαίνει συχνά. Είναι μπάνικο. Και hi tech. Και χωράει μια κανονική οικογένεια. Και το μέσα του είναι wow. Και ο οδηγός δεν πέφτει στα φάρμακα από την βαρεμάρα. Άσε που έχει ωραίο όνομα. Ampera…


Database
Κινητήρας: Ηλεκτροκινητήρας & βενζινοκινητήρας 1.4lt
Απόδοση: 150 ίπποι
Ροπή: 130 Nm
0-100: σε 9.0΄΄
CO2 : λιγότερα από 40 γραμμάρια/χλμ
Τελική: 161 χλμ/ώρα
Χρήμα: 42.900€ (προτεινόμενη ευρωπαϊκή τιμή)

Info
www.opel.gr


back home


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...